português | english | français | català

logo

Búsqueda en la base de datos

Base de datos:
FONS
Buscar:
METODOLOGIA DIDACTICA []
Referencias encontradas:
Mostrando:
1 .. 20   en el formato [Estandar]
página 1 de 12
ir a la página                         


1 / 226
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Els Anuncis del "Llibre de la Festa Major" al llarg del segle XX / Josep Pujol
Pujol, Josep


En: Llibre de la Festa Major de Torroella de Montgrí. Torroella de Montgrí (2015) , p. 83-96 : il.
Notes.


Matèries: Treballs escolars ; Metodologia didàctica ; Investigació científica ; Publicitat ; Revistes ; Anuaris
Matèries:Llibre de la Festa Major de Torroella de Montgrí
Àmbit:Torroella de Montgrí
Cronologia:[1928 - 2000]
Accés: https://raco.cat/index.php/LlibreFestaMajor/article/view/298312
Localització: B. Pere Blasi (Torroella de Montgrí); B. Carles Rahola (Girona)


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 226
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Instruccions per la ensenyança de minyons : obra utilissima per la instrucció dels minyons, y descans dels mestres, ab laminas finas pera apendrer be de escriurer / escritas per lo Rt. Baldiri Rexach, prevere, y rector de la Iglesia Parroquial de Sant Martí de Ollés, Bisbat de Gerona
Reixach i Carbó, Baldiri


Barcelona : Associació Protectora de l'Ensenyança Catalana, 1923
XV, 383 p. : il. ; 23 cm
Edició similar a la feta a Girona per Anton Oliva, el 1749.



Matèries: Educació ; Ensenyament primari ; Metodologia didàctica
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[1703 - 1781]
Autors add.:Associació Protectora de l'Ensenyança Catalana
Localització: B. Carles Rahola (Girona)
Localització:


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 226
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Arxius i fonts primàries. El Carrilet, un tren per la història [Fitxer informàtic] / Paula Genové Busquets, Aïna Izquierdo Ventura, Carla Parera-Nieto Salas
Genové Busquets, Paula


2022
1 recurs electrònic

El tema que volem treballar en aquesta Unitat Didàctica és el Carrilet. Primerament, hem triat aquesta temàtica perquè l'escola on ens trobem se situa al costat de la ruta per on passava el ferrocarril que viatjava des de Girona fins a Sant Feliu de Guíxols. Per tant, considerem que es tracta d'un element que constantment forma part del dia a dia dels infants, però que realment desconeixen. Creiem que és important que els alumnes en coneguin la seva història, a causa de l'impacte que va tenir aquesta invenció en les vides dels habitants de Llagostera, ja que els va permetre establir relacions més ràpidament amb les poblacions del voltant. Un altre aspecte a destacar, és que els alumnes encara poden conèixer a gent del seu entorn (avis, familiars, veïns...) que haguessin pogut viatjar o veure el Carrilet. Aquest fet pot ser molt enriquidor pels infants perquè els pot resultar molt més atractiu i curiós que persones properes els expliquin vivències viscudes amb aquest ferrocarril (transmetent d'aquesta manera el temps viscut) tot relacionant el centre educatiu amb la societat i l'entorn que ens envolta. A més a més, aquest any se celebraria el 130è aniversari de l'aparició d'aquest transport, aspecte que ens podria facilitar la introducció d'aquest tema a l'aula. Les fonts que hem utilitzat són, majoritàriament, primàries, ja que, en gran part són documents que la població utilitzava de manera habitual en l'època. També hem fet ús de fotografies que permeten veure com era el Carrilet i la societat de l'època. Totes les fonts emprades ens les han facilitat l'Arxiu Municipal de Sant Feliu de Guíxols.


Matèries: Educació ; Programes d'estudi ; Metodologia didàctica ; Ensenyament primari ; Ferrocarrils de via estreta ; Ferrocarrils ; Fonts documentals ; Arxius històrics ; Memòria històrica
Àmbit:Baix Empordà ; Gironès ; Sant Feliu de Guíxols ; Girona ; Llagostera
Cronologia:[1892 - 2022]
Autors add.:Izquierdo Ventura, Aïna ; Parera-Nieto Salas, Carla
Autors add.:Universitat de Girona. Facultat d'Educació i Psicologia
Accés: http://hdl.handle.net/10256/20888


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 226
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Recreació històrica de la Guerra Civil espanyola i formació universitària / Laura Martíinez Jiménez, Gemma Sebares Valle
Martínez Jiménez, Laura


En: Ebre 38. Revista Internacional de la Guerra Civil. 1936-1939. Barcelona, núm. 13 (2023) , p. 227-238 : il. (Patrimoni, didàctica i recreació
Bibliografia. Resums en català i anglès.

La recreació històrica, el re-enactment, és una activitat que té projecció en els espais formals i no formals d'ensenyament aprenentatge. A la Universitat de Barcelona s'han desenvolupat diverses experiències per promocionar la recreació històrica que han considerat, entre altres períodes, el de la Guerra Civil espanyola. De manera congruent a les pràctiques desenvolupades en altres països europeus, les activitats de recreació han obviat qualsevol recreació vinculada al feixisme i s'han centrat en l'entorn civil i militar republicà. Les estratègies desenvolupades s'han centrat en els estudiants del grau de mestre d'educació primària i els del màster de gestió del patrimoni i museologia. L'objectiu en tots dos casos ha estat el de preparar futurs professionals de l'entorn de la didàctica i la comunicació historicoarqueològica (en aules o museus) a considerar les possibilitats de la recreació històrica per aproximar un tema tan complex, i socialment tan sensible com és el de la Guerra Civil espanyola.


Matèries: Guerra civil espanyola ; Metodologia didàctica ; Ensenyament superior ; Ensenyament de la història ; Universitats
Matèries:Universitat de Barcelona
Àmbit:Barcelona ; Catalunya
Cronologia:1936 - 1939; 2023
Autors add.:Sebares Valle, Gemma
Accés: https://raco.cat/index.php/Ebre/article/view/423334
https://revistes.ub.edu/index.php/ebre38/article/view/44921
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 226
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Treball fotogràfic "Itinerari d'una memòria enfrontada" / Oriol Riart Arnalot
Riart i Arnalot, Oriol


En: Ebre 38. Revista Internacional de la Guerra Civil. 1936-1939. Barcelona, núm. 13 (2023) , p. 239-247 : il. (Patrimoni, didàctica i recreació
Bibliografia. Resums en castellà i anglès.

L'any 2017 l'Ajuntament i la Universitat de Barcelona van emprendre un projecte per recuperar i dignificar els espais de l'hospital de campanya del Molar (Priorat) a partir d'una exposició singular que presentés la problemàtica de la sanitat de l'Exèrcit Popular durant la Guerra Civil Espanyola i més concretament, durant la Batalla de l'Ebre. A la proposta es va assajar un nou model integral de museografia social, de cost i manteniment sostenibles, que volia donar protagonisme a les emocions, i en la qual tingués protagonisme una iconografia estàtica i cinètica generada a partir de grups de recreació històrica. Aquesta proposta havia de ser congruent amb la utilització d'escenografies didàctiques i l'exposició d'una col·lecció extraordinària de medicina i cirurgia de guerra.


Matèries: Guerra civil espanyola ; Memòria històrica ; Fotografia ; Memòries ; Patrimoni cultural ; Exposicions culturals ; Metodologia didàctica ; Museologia
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1938; 2023
Accés: https://raco.cat/index.php/Ebre/article/view/423335
https://revistes.ub.edu/index.php/ebre38/article/view/44922
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 226
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Hospital del Molar. Un caso de museografía social / Júlia Castell Villanueva, Frances-Xavier Hernàndez Cardona, Isabel Boj Cullel
Castell Villanueva, Júlia


En: Ebre 38. Revista Internacional de la Guerra Civil. 1936-1939. Barcelona, núm. 13 (2023) , p. 229-259 : il. (Patrimoni, didàctica i recreació
Bibliografia. Resums en castellà i anglès.

L'any 2017 l'Ajuntament i la Universitat de Barcelona van emprendre un projecte per recuperar i dignificar els espais de l'hospital de campanya del Molar (Priorat) a partir d'una exposició singular que presentés la problemàtica de la sanitat de l'Exèrcit Popular durant la Guerra Civil Espanyola i més concretament, durant la Batalla de l'Ebre. A la proposta es va assajar un nou model integral de museografia social, de cost i manteniment sostenibles, que volia donar protagonisme a les emocions, i en la qual tingués protagonisme una iconografia estàtica i cinètica generada a partir de grups de recreació històrica. Aquesta proposta havia de ser congruent amb la utilització d'escenografies didàctiques i l'exposició d'una col·lecció extraordinària de medicina i cirurgia de guerra.


Matèries: Guerra civil espanyola ; Batalla de l'Ebre ; Sanitat militar ; Exèrcit ; Hospitals ; Patrimoni cultural ; Museus especialitzats ; Exposicions culturals ; Metodologia didàctica ; Museologia
Matèries:Centre d'Interpretació de l'Hospital del Molar
Àmbit:Molar, el
Cronologia:1936 - 1939; 2023
Autors add.:Hernàndez i Cardona, Francesc Xavier ; Boj Cullell, Isabel
Accés: https://raco.cat/index.php/Ebre/article/view/423336
https://revistes.ub.edu/index.php/ebre38/article/view/44933
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 226
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Tallers didàctics a l'entorn de la Guerra Civil Espanyola / Annie Wilson-Daily, Maria Feliu-Torruella
Wilson Daily, Ann E.


En: Ebre 38. Revista Internacional de la Guerra Civil. 1936-1939. Barcelona, núm. 13 (2023) , p. 277-288 : il. (Patrimoni, didàctica i recreació
Bibliografia. Resums en català i anglès.

L'experiència existent sobre tallers didàctics de la Guerra Civil Espanyola per a entorns formals i no formals d'ensenyament-aprenentatge és molt limitada. El present estudi descriu una praxi empírica quant a disseny i experimentació de tallers didàctics sobre la guerra del 1936-1939, desenvolupada en contexts de formació universitària de professorat, professionals del patrimoni i estudiants de primària i secundària. El conjunt de pràctiques que es descriuen ha possibilitat la consolidació de models de tallers versàtils que es poden aplicar i desenvolupar, amb les oportunes correccions i ajustaments, a diferents temàtiques vinculades a la Guerra Civil Espanyola. Les propostes de taller tenen un caràcter funcional, i s'apliquen indistintament en entorns formals i no formals d'ensenyament-aprenentatge. La Guerra Civil es considera des de punts de vista molt diversos, predominant una visió civil i de vida quotidiana sobre el conflicte.


Matèries: Guerra civil espanyola ; Metodologia didàctica ; Tallers d'història ; Recursos educatius
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1936 - 1939; 2023
Autors add.:Feliu i Torruella, Maria
Accés: https://raco.cat/index.php/Ebre/article/view/423338
https://revistes.ub.edu/index.php/ebre38/article/view/45155
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 226
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Els Pioners del cinema pedagògic a Catalunya / Enric Ruiz Gil
Ruiz Gil, Enric


En: Filmhistoria online. [Barcelona]. Vol. 23, núm. 2 (20132) , p. 1 arxiu html
Notes a peu de pàgina. Bibliografia.

En el marc de la Mancomunitat de Catalunya, un moment d'obertura i innovació en tots els àmbits, es va produir un tomb de modernitat en la instrucció pública. La pedagogia reivindicava el mètode intuïtiu, i el repte innovador imposava mètodes experimentals. Al cap davant d'aquest procés hi havia mestres i pedagogs. La Mancomunitat va fixarse en com responia Europa i els Estats Units d'Amèrica, a aquests nous reptes de modernitat, i va incorporar nombroses tècniques i polítiques, procedents d'altres països (França, Regne Unit, Alemanya, Itàlia, EUA, etc.). Mentre el món patia els efectes de la primera Guerra Mundial, a Catalunya, un enginyer de tècniques tèxtils va sol·licitar l'adquisició d'un projector de cinema per poder millorar les tècniques de formació dels seus alumnes. La resposta positiva del Consell de Pedagogia, òrgan de la Mancomunitat que regia la instrucció pública, converteix als responsables d'aquesta iniciativa en pioners en el camp del cinema pedagògic.


Matèries: Cinema ; Material didàctic ; Metodologia didàctica ; Renovació pedagògica ; Mancomunitat de Catalunya
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[1914 - 1925]
Accés: https://revistes.ub.edu/index.php/filmhistoria/article/view/14258
https://raco.cat/index.php/FilmhistoriaOnline/article/view/275490
Localització:


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 226
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Memòria històrica i compromís cívic : construir un futur en pau / Gemma Ribó Traveria
Tribó i Traveria, Gemma


En: L'Arjau : revista cultural. Sant Feliu de Guíxols, núm. 81 (desenbre 2018), p. 6-15 : il. (Calidoscopi. Vist per la didàctica) 


Matèries: Guerra civil espanyola ; Memòria històrica ; Metodologia didàctica ; Activitats escolars
Àmbit:Sant Feliu de Guíxols
Cronologia:1936 - 1939; 2018
Accés: https://arxiumunicipal.guixols.cat/attachments/tallers_historia/arjau_guixols_arxiu_081_solidaritat_temps_guerra_civil.pdf [exemplar complet]
Localització: B. Octavi Viader i Margarit (Sant Feliu de Guíxols); B. Mercè Rodoreda (Castell-Platja d'Aro); B. Baldiri Reixac (Santa Cristina d'Aro)


Enllaç permanent a aquest registre



10 / 226
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
I de sobte una troballa, una carta antiga al Mercantic! / Antoni Bardavio Novi, Laura Casado Domingo, Sònia Mañé Orozco
Bardavío i Novi, Antoni


En: Gausac. Sant Cugat del Vallès, núm. 55 (2022) , p. 179-187 (Didàctica i medi local
Bibliografia i notes.


Matèries: Fonts documentals ; Epistolari ; Ensenyament de llengües ; Ensenyament de la llengua ; Ensenyament secundari ; Metodologia didàctica
Àmbit:Sant Cugat del Vallès
Cronologia:[2022]
Autors add.:Casado Domingo, Laura ; Mañé Orozco, Sònia
Accés: https://raco.cat/index.php/GAUSAC/article/view/420061
Localització: Biblioteca Gabriel Ferrater (Sant Cugat del Vallès); Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Arxiu Històric de Sabadell; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



11 / 226
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Arqueología del conflicto y memoria colectiva : la experiencia internacional / Francisco Gracia Alonso
Gracia Alonso, Francisco


En: Desperta Ferro : Arqueología e Historia. Madrid, núm. 50 (Agosto 2023), p. ? : il.
Número dedicat a "Arqueología de la Guerra Civil".

L'Arqueologia del conflicte constitueix en l'actualitat la línia de treball que millor connecta les intervencions amb la societat, ja que l'estudi dels camps de batalla i les restes materials dels conflictes, l'obertura de fosses comunes, identificació de desapareguts, retorn de les restes als seus familiars o, simplement, dignificació dels enterraments, són entesos com un treball positiu i necessari per donar resposta a preguntes actuals i ajuda a comprendre el passat qüestionant el recurs a la violència primària. A més, la possibilitat que l'arqueologia forense pugui col·laborar de manera determinant en l'exercici de la justícia en els processos per crims de guerra o contra la Humanitat emparats per l'ONU, possibilita l'actuació guaridora de les conseqüències dels processos polítics i els genocidis a partir de dades científiques i no de pulsions ideològiques. La ciència s'imposa a la raó ideològica en la implementació didàctica de les polítiques de memòria.



Matèries: Guerra civil espanyola ; Arqueologia ; Memòria històrica ; Metodologia didàctica
Àmbit:Catalunya ; Espanya ; Món
Cronologia:[1936 - 1939]; 2023
Localització: Universitat de Barcelona; Universitat de Girona


Enllaç permanent a aquest registre



12 / 226
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Dissenyem cooperativament : ruta virtual per l'escola (2019) [Fitxer informàtic] / [Servei Educatiu del Baix Empordà, Escola La Vila]



[S.l.] : Departament d'Educació. Servei Educatiu del Baix Empordà, 2021
1 recurs electrònic

Proposta didàctica per elaborar amb les noves tecnologies, per part dels alumnes, una ruta virtual per l'escola.


Matèries: Metodologia didàctica ; Escoles primàries ; Noves tecnologies
Àmbit:Palamós ; Baix Empordà
Cronologia:2021
Autors add.:Servei Educatiu del Baix Empordà ; Escola La Vila de Palamós
Accés: https://hdl.handle.net/20.500.12694/1376


Enllaç permanent a aquest registre



13 / 226
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Crear recursos educatius entorn del patrimoni i fer-los accessibles. L'experiència de la Maleta Pedagògica Virtual de la Pesca [Fitxer informàtic]
Quinquer, Dolors


[Girona] ; [Palamós] : Universitat de Girona. Càtedra d'Estudis Marítims : Museu de la Pesca de Palamós, 2009
1 recurs electrònic (video) (Patrimoni cultural a les aules a través de les TIC

Dolors Quinquer presenta l'experiència del projecte de 'La maleta pedagògica virtual de la pesca', pensat per ser una eina per ser treballada a l'aula que ajudi a la implantació de les TIC a les aules de primària i secundària, aportant propostes didàctiques innovadores que facilitin el canvi metodològic i ofereixin informació per a complementar-se amb visites al territori.


Matèries: Educació ; Recursos educatius ; Material didàctic ; Pesca marítima ; Patrimoni cultural ; Metodologia didàctica ; Noves tecnologies ; Documents audiovisuals
Àmbit:Palamós ; Catalunya
Cronologia:[2009]
Autors add.:Universitat de Girona. Càtedra d'Estudis Marítims ; Museu de la Pesca de Palamós ; Centre de Documentació de la Pesca i el Mar
Accés: http://hdl.handle.net/10256.1/1463


Enllaç permanent a aquest registre



14 / 226
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Entrevista a Assumpta Benaiges Gabriel, directora del Camp d'Aprenentatge Els Monestirs del Cister / Maite Murillo
Murillo, Maite


En: Cultura. Valls. Segona època, Núm. 793 (juliol-agost 2017), p. 6-10



Matèries: Entrevistes ; Ordes religiosos ; Monestirs ; Metodologia didàctica
Matèries: Benaiges Gabriel, Assumpta
Matèries:Camp d'Aprenentatge Els Monestirs del Císter ; Monestir de Santes Creus
Àmbit:Santes Creus - Aiguamúrcia
Cronologia:[2017]
Localització: B. Pública de Tarragona


Enllaç permanent a aquest registre



15 / 226
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Els Arbres vermells : activitats didàctiques entorn de l'obra de Pere Queralt Fargas / Josep Queralt, Assumpció Queralt, Imma Piñas ... [et al.]



En: Cultura. Valls. Segona època, Núm. 747 (maig 2013), p. 10-13



Matèries: Artistes ; Pintors ; Pintura ; Metodologia didàctica
Matèries: Queralt i Fargas, Pere (1927-2008)
Àmbit:Valls
Cronologia:2013
Autors add.:Queralt, Josep ; Queralt, Assumpció ; Piñas Olivella, Immaculada
Localització: B. Pública de Tarragona


Enllaç permanent a aquest registre



16 / 226
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Investigació científica com a eina educativa : experiències del programa Investiga.edu en tres jaciments arqueològics de la Noguera / Laura Pinto Font, Anna Bonet Peláez, Paloma González-Marcén
Pinto Font, Laura


En: Nokaria : la revista del Museu de la Noguera. Balaguer, núm. 2 (2023) , p. 105-117 : il. (Miscel·lània
Bibliografia.

Investiga.edu és un programa d'innovació educativa que es desenvolupa a les comarques dels Pirineus i els Prepirineus de Lleida amb l'objectiu de divulgar la ciència en entorns rurals. El programa es basa en el disseny i la realització de projectes de recerca escolar al voltant de l'arqueologia, la paleontologia, la geologia o el medi ambient amb l'objecte d'investigar una qüestió de l'entorn pròxim de les escoles i els instituts participants. En aquest article presentem Investiga.edu i el seu plantejament metodològic, i ens centrem en els projectes escolars desenvolupats en l'àmbit de l'arqueologia amb tres exemples concrets en jaciments de la Noguera (la Cova del Tabac, l'Abric Pizarro i la Roca dels Bous), que ens permeten veure el potencial de l'arqueologia com a eina educativa.


Matèries: Investigació científica ; Arqueologia ; Jaciments arqueològics ; Recursos educatius ; Metodologia didàctica ; Projectes
Àmbit:Noguera
Cronologia:[2018 - 2023]
Autors add.:Bonet Peláez, Anna ; González Marcén, Paloma
Accés: https://museucn.com/uploads/files/pdf_s/NOKARIA_II-1.pdf [exemplar complet]
Localització: B. Margarida de Montferrat (Balaguer)


Enllaç permanent a aquest registre



17 / 226
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Didáctica y arqueología : algunas aplicaciones pedagógicas de hallazgos singulares en el Ebro final / Margarida Genera
Genera i Monells, Margarida


En: 141489 Iberos del Ebro : actas del II congreso internacional (Alcañiz-Tivissa, 16-19 de noviembre de 2011). Tarragona : Institut Català d'Arqueologia Clàssica, 2012. p. 409-416 : il

Bibliografia.

Partiendo del proyecto "El Ebro final: vía de comunicación y medio de explotación de recursos naturales en la Antigüedad", hemos elaborado una serie de publicaciones, utilizando los objetos singulares provenientes de distintos yacimientos situados en dicho territorio como recurso didáctico, no solo con el fin de transmitir conocimiento sino también para suscitar entre los jóvenes el deseo de interesarse por el estudio e investigación científica interdisciplinaria, estimular el ingenio y la creatividad artística, además de potenciar el estudio de hallazgos que hayan tenido lugar en dicho entorno. Uno de nuestros objetivos primordiales es difundir la historia del propio territorio, fomentar la estima y la sensibilidad hacia el patrimonio arqueológico y medio natural para conseguir una mejor conservación y protección del legado de nuestros antepasados, inmerso en su propio paisaje. En este caso, de una forma muy particular, el río Ebro.



Matèries: Cultura dels ibers ; Edat antiga ; Ilercavons ; Jaciments arqueològics ; Arqueologia ; Recursos educatius ; Metodologia didàctica
Àmbit:Terres de l'Ebre ; Ebre, riu
Cronologia:[2011]
Localització: Biblioteca de Catalunya; B. Abadia de Montserrat; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat Rovira i Virgili; Museu d'Història de Barcelona; B. Pública de Tarragona; B. Dr. Mn. Joan Baptista Manyà (Gandesa)


Enllaç permanent a aquest registre



18 / 226
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Joc a joc, de plaça a plaça / M. Lourdes Ambrós Ortiz i Trini Ferrús Barbero. Mestres del CEIP Sant Miquel. Ascó., Biel Pubill Soler. Mestre d'Educació Física. IES Flix
Pubill i Soler, Biel


En: Experiències didàctiques (2004) , p. 39-42 : il.

Aquest article ens presenta una experiència duta a terme conjuntament entre el CEIP Sant Miquel d'Ascó i l'IES Flix, en la qual, es va organitzar una activitat basada en la recuperació de diferents jocs tradicionals, preocupant-se no sols de la part lúdica que del joc es desprèn, sinó també de sensibilitzar l'alumnat de la necessitat de conèixer i dignificar zones del nucli antic del poble i generar dinàmiques de conscienciació, encaminades a valorar la riquesa de qualsevol racó del patrimoni urbà.Ens parla de la contextualització de l'experiència, dels objectius i metodologia del projecte i dels jocs i activitats a les places.


Matèries: Metodologia didàctica ; Escoles primàries ; Escoles secundàries ; Jocs populars ; Tradicions populars ; Jocs infantils ; Places
Matèries:CEIP Sant Miquel d'Ascó ; IES Flix
Àmbit:Ascó ; Flix
Cronologia:[2004]
Autors add.:Ferrús Barbero, Trini ; Ambrós i Ortiz, M. Lourdes
Accés: http://hdl.handle.net/20.500.11797/RP1539


Enllaç permanent a aquest registre



19 / 226
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Recuperem junts la memòria de la Terra Alta. Noves experiències i maneres de recuperar la memòria i portar-la a les aules / Julieta Olaso
Olaso, Julieta


En: 233285 Actes del I Congrés Internacional "La Guerra Civil a les Terres de l'Ebre (1936-1939)" : Tortosa, 24 de setembre de 2021, Gandesa, 22, 23 i 24 d'octubre de 2021. Tarragona : Diputació de Tarragona, 2023. p. 607-634 : il
 (Comunicacions
Bibliografia.



Matèries: Guerra civil espanyola ; Memòria històrica ; Projectes ; Ensenyament secundari ; Metodologia didàctica ; Memòries ; Entrevistes ; Exili ; Repressió política ; Treballs escolars
Àmbit:Terra Alta
Cronologia:1938 - 1939; 2019 - 2020
Localització: Universitat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



20 / 226
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
El Patrimoni cultural : un objectiu didàctic? / Josep Baluja, Neus González-Monfort
Baluja i Barreiro, Josep


En: Treballs d'arqueologia, Núm. 15 (2009) , p. 93-102

El Camp d'Aprenentatge dels Monestirs ha anat acumulant una experiència considerable en el terreny de la pedagogia del patrimoni a partir, sobretot, de les seves experiències i activitats amb els monestirs de Poblet, Santes Creus i Vallbona de les Monges. La prolongació d'aquesta experiència cap a l'àmbit del patrimoni local, el més proper a les escoles i als alumnes, és un dels objectius que s'intenta desenvolupar en l'actualitat. Alguns resultats els exposarem en aquest article.


Matèries: Patrimoni històric i artístic ; Metodologia didàctica ; Monestirs ; Edat mitjana ; Arquitectura religiosa ; Art religiós
Matèries:Monestir de Santa Maria de Poblet ; Monestir de Santes Creus ; Monestir de Vallbona de les Monges
Àmbit:Catalunya ; Poblet - Vimbodí i Poblet ; Santes Creus - Aiguamúrcia ; Vallbona de les Monges
Cronologia:[2009]
Autors add.:González-Monfort, Neus
Accés: https://raco.cat/index.php/TreballsArqueologia/article/view/242118/
https://ddd.uab.cat/record/70215


Enllaç permanent a aquest registre



página 1 de 12
ir a la página                         

Base de datos  FONS : Formulario avanzado

   
Buscar:
en el campo:
 
1     
2   
3